.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دغدغه هایی از جنس ورزش ؛
روایت خانه نشینی ملی پوش مازنی کاراته و دیدار خشک و خالی مسئولان ورزش استان !
شمال نیوز : عضو تیم ملی کاراته با بیان اینکه 16 سال کاراته کار می‌کنم ولی هنوز زیر حمایت مالی پدرم هستم، افزود: برای یک جوان 22 ساله با این موقعیت ورزشی که عضو تیم ملی است این وضعیت خوب نیست.....
شمال نیوز : عضو تیم ملی کاراته گفت: از رده امید به بزرگسالان آمدم و باید حرفه‌ای‌تر کار کنم ولی هزینه مکمل‌ها، تغذیه، رفت و آمدها کمرشکن است و خانواده‌ام شرایط مالی پرداخت همه آن را ندارد و من به دلیل نداشتن بضاعت مالی خانه‌نشین شدم .

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، ورزشکاران، عضوی از جامعه هستند و همانند سایر انسان‌های دیگر مشکلاتی در حوزه‌های اشتغال، اقتصاد و ازدواج دارند.

قهرمانان ورزشی به‌ویژه ورزشکارانی که در میادین جهانی و بین‌المللی مدال‌آوری کرده و افتخار آفریدند سهم بیشتری از توجه مسؤولان ذیربط را می‌خواهند چراکه این دسته از ورزشکاران باید زندگی آرام و بدون دغدغه‌ای داشته باشند تا تمام فکر و توان خود را برای ورزش قهرمانی بگذارند.

عضو تیم ملی کاراته در گفت‌و‌گو با فارس با بیان اینکه آخرین مدالم مربوط به مسابقات آسیایی 2026 بود که به‌عنوان کاپیتان زیر 21 سال اعزام شدم، اظهار کرد: در این مسابقات توانستم بازی‌هایم را ببرم و مدال طلا را کسب و برای شهر و کشورم افتخارآفرینی کنم.

آرش علی‌نژاد کفشگری افزود: قبل از رفتن و اعزام من به مسابقات آسیایی، مسؤولان وعده‌های زیادی دادند که شما بروید و با دست پُر برگردید، ما جبران می‌کنیم ولی وقتی با مدال طلا برگشتیم تجلیلی به عمل نیامد و تنها از هیأت کاراته استان به قدر یک سکه از من تقدیر شد.

وی تصریح کرد: سال‌های گذشته اداره کل ورزش و جوانان استان برنامه تجلیل از ورزشکاران برگزار می‌کرد ولی امثال این برنامه هم برگزار نشد و رئیس اداره ورزش و جوانان قائم‌شهر هم تنها به دیدار حضور و ملاقات خُشک و خالی بسنده کرد.

نخستین مدال‌آور مازندران در رشته کاراته، با بیان اینکه اگر در بضاعت اداره ورزش نیست که از قهرمانان ملی‌پوش تقدیر کند حداقل می‌تواند ما را به ارگان یا شرکت خصوص معرفی کند تا آنها اسپانسر ما شوند، اظهار کرد: فدراسیون کاراته هم تا وقتی در اردو هستیم حقوق می‌دهد که مقدارش ناچیز است و کفاف مخارج را نمی‌دهد.

علی‌نژاد ادامه داد: سالانه هشت لیگ جهانی در رشته کاراته برگزار می‌شود ولی به دلیل بضاعت مالی کم، تنها در دو لیگ شرکت می‌کنم و این درحالی است که بسیاری از کاراته‌کاها که از نظر ورزشی از من پایین‌تر هستند ولی دغدغه مالی ندارند، در همه لیگ‌ها شرکت می‌کنند و همین سبب می‌شود رنکینگ آنان بالاتر رود.

وی تصریح کرد: باید به سمت خصوصی‌سازی رویم و تحت حمایت ارگانی باشیم تا دغدغه مالی نداشته و بتوانیم افتخارآفرینی کنیم.

این قهرمان قائم‌شهری با بیان اینکه قائم‌شهر این ظرفیت را دارد در جهان مطرح شود چرا  ورزشکارانش باید دغدغه داشته باشند، اظهار کرد: از رده امید به بزرگسالان آمدم و باید حرفه‌ای‌تر کار کنم ولی هزینه مکمل‌ها، تغذیه، رفت و آمدها کمرشکن است و خانواده‌ام شرایط مالی پرداخت همه آن را ندارد و من به دلیل نداشتن بضاعت مالی خانه‌نشین شدم و نمی‌توانم در لیگ‌های جهانی شرکت کنم.

وی افزود: مصاحبه‌های زیادی از من و دغدغه‌هایم در رسانه‌ها منتشر شد ولی مسؤولان هیچ واکنشی نشان ندادند و در واقع هیچ دردی دوا نشد.

علی‌نژاد اظهار کرد: اینکه مسؤولی بگوید در قائم‌شهر ورزشکار زیاد است و ما به همه آنها نمی‌رسیم حرف قابل قبولی نیست چراکه هر زمان که ورزشکاری در میادین جهانی و بین‌المللی مدالی کسب می‌کند افتخارش برای شهر و استانش است.

عضو تیم ملی کاراته با بیان اینکه 16 سال کاراته کار می‌کنم ولی هنوز زیر حمایت مالی پدرم هستم، افزود: برای یک جوان 22 ساله با این موقعیت ورزشی که عضو تیم ملی است این وضعیت خوب نیست.

وی تصریح کرد: رشته ورزشی کاراته در المپیک 2020 قرار گرفت و کشورهای آسیای شرقی سرمایه‌گذار کردند تا نتیجه کسب کنند ولی در حوزه ما با ورزش کاراته در شأن یک رشته المپیکی برخورد نمی‌شود و باید این روش اصلاح شود چراکه الان دیگر این رشته ورزشی با ورزشی مثل کشتی و فوتبال قابل قیاس است و مسؤولان باید به این بعد قضیه بیشتر فکر کنند.

علی‌نژاد در پایان با بیان اینکه در حال حاضر خدمت سربازی را در تیم پاس می‌گذرانم ولی هیچ حقوقی دریافت نمی‌کنم ، گفت: از مسؤولان شهرم انتظار دارم برای رفع دغدغه مالی، مغازه یا باشگاهی در اختیارم قرار دهند تا از آن راه، کسب درآمد کنم و بیشتر از این شرمنده خانواده‌ام نشوم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.054 seconds.